Što je Montessori pedagogija?
Više informacija o Montessori programu
Pedagogija je znanost kojoj je cilj razvoj, istraživanje i unapređivanje odgojno - obrazovnog rada. Montessori pedagogija zastupa prava djece i promjenu tradicionalne paradigme o djetetu. Razvoju djeteta pristupa cjelovito, poštujući djetetov cjelokupni razvoj. Ista se usredotočuje na jačanje djetetovog duha, tijela i uma. Montessori pedagogija obilježena je idejom: „Pomozi mi da to učinim sam“. Djeca kroz niz aktivnosti, različitim vježbama i aktivnostima, polazeći od konkretnog k apstraktnom, posebno oblikovanim priborom i didaktičkim materijalom u posebno pripremljenom okružju, uistinu uče samostalno!
Zašto Montessori?
„Djeca će ostvariti svoje prirodne potencijale i razviti se u neovisne, kompetentne osobe, onda kada imaju mogućnost slobodno i samostalno istraživati i učiti.“ - Maria Montessori
Vodeći se pedagogijom Marije Montessori u radu s djecom poštujemo temeljne vrijednosti i odrednice:
- odgoj i obrazovanje putem osjetila i pokreta
- poticanje djetetove samostalnosti (sloboda izbora koja će dovesti do intenzivne koncentracije uvjetovane unutarnjom motivacijom)
- uvažavanje unutrašnje osobnosti djeteta i njegovih fizičkih, fizioloških i psihičkih potreba
- priprema poticajno pripremljene okoline (urednost, organiziran prostor koji je siguran i lako dostupan djeci)
- vrijedan i specifično osmišljen materijal koji omogućava individualan tempo rada i provjeru ispravnosti, izdvaja karakteristike i svojstva predmeta te omogućava povećanje opsega znanja
- podjela sredstva i vježbi kroz šest područja rada (praktični život, osjetilnost, jezik, matematika, kozmički odgoj, umjetnost)
sve to s ciljem njegovanja dječje osobnosti i pretvaranja učenja u igru.
Korištenjem montessori pribora dijete upoznaje sebe i svoje sposobnosti, uviđa da neke aktivnosti i igre rješava s lakoćom, a da za neka rješenja treba uložiti još truda. Uči se oslanjati o vlastite snage, svoje mišljenje i zaključke kako bi došlo do svog cilja. Materijal je osmišljen tako da dijete ima priliku razvijati i uvježbavati neovisnost o odrasloj osobi, dijete može samo provjeravati svoje sposobnosti i uočiti svoj napredak. Igrajući se montessori priborom dijete razvija intrinzičnu, unutarnju motivaciju te kao nagradu dobiva vlastiti napredak i osjećaj zadovoljstva vlastitim uspjehom. Izgrađujući svoje sposobnosti ono gradi i svoje samopouzdanje.. Ono postaje aktivno u svom razvoju te stječe naviku donositi vlastite izbore i biti aktivno u svome životu.
Montessori didaktika izrađena je od kvalitetnih materijala. Velika se pažnja usmjerava na estetske kriterije koji se odupiru današnjoj nametljivosti kiča. U današnje vrijeme okruženi smo velikom količinom komercijalnih, jeftinih i lako dostupnih igračaka čiji odgojno - obrazovni učinak može biti, i u velikoj mjeri i jest, neprimjeren. Nerijetko su stereotipno opredijeljene i sugestibilne, pretjerano dekorirane i pune dodataka. Šarenilo boja, šljokica i tehnologije svojom pojavom ¨kradu¨ dječju pažnju, te ograničavaju razvoj dječje maštovitosti. Toliko mudro osmišljene da im se teško odupiru i odrasli. Iste igračke sa svim svojim dodacima raspršuju dječju pažnju, dijete se teško može usredotočiti i razvijati strpljivost kroz igru s istim.
Montessori pribor je nasuprot komercijalnim igračkama osmišljen tako da podupire i potiče razvoj pažnje i koncentracije. Didaktika i pribor u montessori okruženju prirodnih su boja te ne kradu dječju pažnju već ona biva usmjerena na sadržaj, na smisao igre, na procese promišljanja i stvaranja zaključaka.
Montessori pribori suptilno privlače pažnju i omogućavaju djeci da istim grade i stvaraju nove kreativne uratke te im omogućuju da se vraćaju procesu. Montessori pribor utječe na individualni razvoj djeteta, njegov interes i sposobnosti neovisno o spolu.
Roditelji o programu
"U našoj Montessori skupini djeca odrastaju i usvajaju najvažnije životne lekcije na jedan poseban način… Sve što čine, kao i sam prostor u kojem borave, je toliko prirodan i jednostavan – a istovremeno genijalan. Kao roditelji možemo reći da smo zaista sretni i zahvalni što smo dobili mogućnost uključivanja djece u Montessori program. Hvala Vam na svemu što činite." - Sara i Ivan Juran
"Montessori načinom rada s djecom sam bila impresionirana i prije nego se otvorio kao program rada u vrtiću Medulin. Smatrala sam velikom srećom i privilegijom da mi dijete ide u takvu grupu. Sada nakon 3 godine takvog programa primjetila sam da su djeca iz te grupe jako samostalna, dobrog logičkog razmišljanja i shvaćanja okoline za svoju dob. Djeca se znaju jako dobro izražavati i komunikativna su, a k tome i disciplinirana. Ukupno sam jako zadovoljna i planiram i bebu dati u taj program." - Marina i Josip Radošević
"Moje se dijete od prvog dana bez poteškoća uključilo u program Montessori. Prije svega su za to zaslužne odgojiteljice Nina, Zdenka i Romina koje su djeci i roditeljima pristupile s puno poštovanja, strpljenja, odgovornosti, profesionalnosti, a prije svega s puno entuzijazma za novi pristup radu. Od svega srca im zahvaljujem. Sad kad moje dijete, budući da je predškolarac, za koji mjesec napušta vrtić, žao mi je jedino da vrtić Montessori nije započelo od jasličke dobi." - Sonja Ljubetić i Marko Lorenzin